tisdag 30 september 2008

Anansi Boys.

Hollar, eller hur man nu säger.
Är hemma hos mamma i veckorna nu för tiden och hos Kalle på helgerna.. jobbigt värre
att inte ha en egen lägenhet. Saknar min på S:t Persgatan i Norris..
Men de blir ju flytt tillbaka dit efter USA-resan.

Är dödligt peppad, 17 december är ju bara 2ochenhalv månad ifrån nu! wooh!
Kommer få bo i ett lyxhus i tre veckor (en tjej som Kalles mamma känner) "housesitting" som de så fint heter,
Området vi ska bo i heter Castro district och de ligger så centralt de bara kan gå. Den röda pricken i mitten visar vart huse ligger!
Har hittat 7 st serietidningsaffärer bara i närheten av där vi bor!
Damn vad jag kommer slösa pengar...
Har räknat ut vilka filmer som kommer ha premiär när vi är där också som jag ska se, The Spirit (SÅKLART) The curious case of Benjamin Buttons, Doubt Och The tale of despereaux.
Kan inte beskriva hur mycket jag längtar.. och Kalle med, han längtar nog mest för han slipper sitt skitjobb.


Håller nu på att läsa Neil Gaimans bok Anansi Boys som är skitbra änsålänge, fast de är ju ganska självklart. Neil Gaiman är helt underbar på alla sätt, och en anledning till varför jag älskar att läsa. Listor är ju de roligaste som finns så ska lista upp min Top 3 Favoritförfattar-lista.




  • Alan Moore (hands down)
  • Neil Gaiman / Terry Pratchett (kan inte välja ärligt..)
  • Jane Austen (aaw 1800-talets england är ju för härligt)

Detta är min färsta blogg. ganska kul! påminner om Skunkdagboken man hade förr, Varför tog jag bort den för?Aja, nu ska jag kolla på Malcolm in the middle och läsa lite Gaiman.

cheers.









Inga kommentarer: