måndag 3 november 2008

Maupassant

Ojojoj vilken helg det varit.
Kul att träffa alla vänner men fy17 vilken hemsk överaskning kalle och jag fick när vi gick till stationen och skulle åka hem till lilla batman som väntade hemma. Tåget gick för en timme sedn för allhelgona bajsdagen funkar som en söndag. och jag hade redan snoront i ryggen och ville bara hem och lägga mig. men som tur är har kalle världens bästa föräldrar.. ärligt.
dom vaknar går upp ur sänger kör över en timme mitt i natten upp till norrköping för att hämta 2 puckon som itne vet de är en röd dag. men ärligt vem vet de? kom hem och nu får jag sota för promenaden innan vi åkte tåget upp, tåget, promenaderna till o från Lola och sedan 2 timmar på pisskalla MAX. gah!

Idag var bättre, fast haft en galen tvättdag och med min rygg är de sjukt jobbigt att bära allt upp och ner UTAN HISS. jag vet, Hur kan man bygga hus Utan hiss...
Var och handlade också och hittade fantastic 4 och fantastic 4 rise of the silver surfer på en dubbelDVD för 75 spänn! damn!

Har läst denna helgen en bok som heter Boule de Suif, (fettpärlan) som var riktigt bra!
Därför jag älskar klassiker. Man vet att dom kommer vara bra. men de är också dealen med mig, jag läser aldrig något om jag inte är säker på att den passar mig och jag kommer gilla den. samma med filmer!
därför jag Nästan aldrig ser en dålig film ;)
men sen är de ju olika vad folk tycker är bra och dåligt, jag sitter ganska ensam i min filmbåt =/


If you can talk with crowds and keep your virtue, Or walk with Kings---nor lose the common touch, If neither foes nor loving friends can hurt you, If all men count with you, but none too much: If you can fill the unforgiving minute With sixty seconds' worth of distance run, Yours is the Earth and everything that's in it, And---which is more---you'll be a Man, my son!

Inga kommentarer: