måndag 13 oktober 2008

Avalon

hm, är lite trött nu. ska sova strax..

Igår snackade jag och kalle länge om en sak som irriterar mig väldigt mycket och gör mig besviken, Kan inte direkt diskutera det med dom de gäller, för tvivlar på att dom skulle förstå. Därför är de så skönt att snacka med Kalle. Vi är så lika och de är så skönt.. då vet man.. we're in it for the long run..

planerna för USA 2009 går framåt varje dag. Har börjat lägga upp förslag för Kalle och Jerry (Kalles bror som kommer vara i San Francisco under 10 dagar då vi är där) förslag om olika små städer utanför San Francisco som vi vill besöka under ett par dagar sådär. Förslag 1 är Sacramento! (bilden) ligger 3 timmar utanför SF, rakt in i landet, tillhör Nevada om jag minns rätt. Där fanns Amerikas största järnvägsmuseum och ett Gold Rush Museum (peeeppp) kan vara skoj. Ett annat förslag är San Jose, 1,5 timmar utanför SF, neråt i landet. En stoor stad, nästan en miljon invånare, så där finna nog att se och göra :) Vi vill också göra samma sak i Toronto, ska göra en dagstrip till Niagara fallet, låg bara 2 timmar utanför Toronto. Sedan vill vi besöka en mindre Kanadensisk stad, gah! velat åka till Kanada sen jag va typ 12 år! Hoppas vi "can catch a hockey game" där också.

har börjat läsa del två av Amber serien. verkar vara lika bra som den första :) Älskar Fantasyböcker.. alltid gjort.

Fick hem en efterlängtad Terry Pratchett bok också... A Hat Full of Sky. En fantastisk titel.. och antagligen en fantastisk bok eftersom ALLT han gör är fantastiskt :) hehe damn vad jag tjatar om Pratchett, Gaiman och Alan Moore på denna blogg., men ja ja då vet ni ju vad jag gillar :D

so.. goodnight

sleep tight

don't let the bed bugs bite..

uuuu....

Inga kommentarer: