fredag 24 oktober 2008

Bergman

Min startsida på internet är http://www.imdb.com/ och jag är inne där varje dag. läser ALLT man kan läsa på den sidan för film är en så stor passion för mig, riktig film that is..
Varje dag har imdb länkar till olika filmrelaterade sidor som inte är imdb och igår hade dom en riktigt bra, The Five Best Years of Cinema. (länken här under)
http://www.screenhead.com/reviews/the-five-best-years-of-cinema/
Och åren var 1939 (håller med) 1941 (håller med) 1967, 1974 (håller med för The Godfather) och 2001... hm...
Jag bara undrar var 2001 kom ifrån. Jag menar visst filmerna som han listar där är skitbra men inte ens i närheten av vad dom gjorde in the Golden days. Man kunde kommentera också och det gjorde jag självklart med just den kommentaren :) men tusen andra hade också kommenterat och 80% var "why did you forget 1999" och så listar dom upp Fight Club, Matrix och American Beauty som alla tre är geniala filmer men som sagt de går inte ens att jämföra med vad dom kunde göra in the old days. Men visst finns de undantag som faktiskt är SÅ bra som de gamla klassikerna, som The Straight Story som faktiskt är från 1999!


ska komma med min egna best five years of Cinema här, ska bara göra research först så jag får dom allra bästa med ..

Inga kommentarer: