onsdag 15 oktober 2008

"Tyger tyger burning bright"

Jag älskar Poesi, verkligen. endel är helt fantastiskt man ryser över hela kroppen..

The shattered water made a misty din.
Great waves looked over others coming in,
And thought of doing something to the shore
That water never did to land before.
-Frost

min favorit är utan tvekan William Blake, men kanske för jag läst mest av han :)
Älskar de mesta med han men det finns en dikt som fastnat sedan första gången jag läste den,
och den kommer alltid hänga kvar.

To see a World in a Grain of Sand
And a Heaven in a Wild Flower,
Hold Infinity in the palm of your hand
And Eternity in an hour.

aaah...

ok töntbert!
På lördag blir de Norrköping, var 2 veckor sedan så ska bli skoj!
hoppas jag hinner träffa alla, utan att behöva gå ut på krogen.
Imorn fredag blev en besvikelse, skulle hänga ut med Petter som jag inte träffat på länge men han bestämde sig för att gå på Cult of Tuna istället.. tycker inte de är sådär JÄTTEbra, och tänker jue inte gå på konsert för att få träffa min kompis. sucks..

Nu är klockan massor och jag sitter fortfarande i Adobe Illustrator och målar, det är FANTASTICO!
Alla riktiga comic book artists använder det och då blir jag såå peppad att lära mig och de är helt otroligt..
Tar bilder jag sketchat eller gör nya, fotar och lägger in i AI sedan målar över det jag redan målat med bättre, tjockare och svartare linjer, fierce!
De är så kul, men beroendeframkallande.

back to work!


One shade the more, one ray the less,
Had half impair'd the nameless grace

Inga kommentarer: